Bron: Promotor.
Wil je de bezitter worden van de één van de leukste crossovers op de markt, neem dan eens een kijkje bij de nieuwe Dacia Sandero Stepway, natuurlijk in de nieuwe kleur Bleu d’Azurite.
Het familie gezicht met de andere nieuwe modellen zoal de Dokker, Lodgy en de Sandero is duidelijk aanwezig zoals de stoere grille met prominte rechthoekige koplampen en de apart gestileerde mistlampen.
Bij de Stepway wordt dat nog eens accentueert door de verhoogde bodemvrijheid, de wielkastbeschermers, de bodembescherming, de dakrails en de speciale wieldoppen die bedrieglijk op lichtmetalen velgen lijken.
Het totaalplaatje is uiterst aantrekkelijk, hij wekt de indruk om altijd het avontuur te willen opzoeken, ongeacht het weer of bodemgesteldheid.
Op de stoelen na ziet het er binnenin de Stepway hetzelfde uit als in de normale Sandero. De kleurstelling is zwart met grijs met de afwerking van randen en handgrepen bestaat uit een soort imitatie carbon, chromen randen rond de ventilatieroosters en de instrumenten geven het dashboard een luxe uitstraling.
Ook qua luxe zit het wel goed, multimedia-navigatie-systeem, airco, cruise control, parkeersensoren, kortom de Dacia Sandero Stepway wordt standaard geleverd met zowat de complete optielijst. Je zou haast vergeten dat we het hier hebben over een low-budget model.
De zitting van de stoelen is vrij kort waardoor langere mensen minder goed zitten, maar verder is de binnenruimte zeer ruim. De knoppen voor de elektrische ramen zijn klein en zitten verscholen onderaan het middenconsole en dus moeilijk te vinden tijdens het rijden.
Het hele interieur zit er modern en strak uit en ook kwalitatief goed en bestand tegen vuil, zodat het rijden over bospaden waarbij vaak stof en/of modder het interieur binnen komt geen sporen achterlaat.
De bagageruimte is 320 liter en uit te breiden tot 1200 liter, door de brede opening is het laden eenvoudig.
Op de weg rijdt de Dacia Sandero Stepway uiterst comfortabel, gaten en bobbels worden prima verwerkt, maar een bochtenridder is het daardoor niet, in snel genomen bochten hangt de koets behoorlijk. Maar het blijft allemaal veilig ook al omdta het standaard aanwezige ESP zijn werk naar behoren doet.
Ons testmodel was een 1.5 dCi met 90 pk. De geluidsisolatie is dusdanig goed dat je dat nauwelijks in de gaten hebt. Hij trekt in 11.7 seconden naar de 100 en het gemiddelde verbruik tijdens de testperiode was prima met een gemiddelde van 4,6 liter op 100 kilometer.
Deze Dacia Sandero Stepway is ook verkrijgbaar met een 0,9 TCe benzinemotor met eveneens 90 pk.
Kortom deze Dacia Sandero Stepway is geschikt voor iedereen die op zoek is naar leuke sportief gelijnde crossover, die functionaliteit combineert met een laag verbruik, lage kosten en een lage aanschafprijs.
Lees ook:
- Uitlevering Dacia Sandero Stepway in NL
- Dacia Sandero Stepway: echte crossover
- Proefrit met de Dacia Sandero Stepway 2013
- Test: Dacia Sandero Stepway een echte avonturier
- Prijzen en specificaties voor NL en BE
Meer algemeen Dacia autonieuws vind je Hier.
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Dokker, Lodgy en Logan MCV vind je Hier.
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Sandero (Stepway) vind je Hier.
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Duster (SUV) vind je Hier.
Alle prijzen en specificaties en brochures 2012 vind je Hier.
Heel veel tips, trucs, techniek, tunen en pimpen vind je Hier.
Alles over vakantie en kamperen met de Dacia vind je Hier.
Heb je tips, nieuws, (vakantie)foto’s, wijzigingen aan of een review over je Dacia Dokker, Duster, Lodgy, Logan of Sandero (Stepway) stuur ze naar: |
Posted: 15 februari 2013 in Alles over de Dacia Sandero Tags:1.5 dCi, Bleu d'Azurite, Crossover, Dacia Sandero Stepway, verbruik
Geen opmerkingen:
Een reactie posten