zondag 27 januari 2013

Proefrit met de Dacia Sandero Stepway 2013

Tekst: Henk.

Foto’s: Dacia Sandero Stepway in de showroom.

Henk heeft van de week een uitgebreide proefrit gemaakt met de nieuwe Dacia Sandero Stepway.

Afgelopen donderdag heb ik een proefrit gemaakt met de nieuwe Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe benzinemotor in de nieuwe metallic blauwe kleur Bleu d’Azurite.

Een geweldige auto ! Hij trekt bijna zo snel op als mijn vorige BMW.

Dacia Sandero Stepway 2013 in de showroom 01

Deze nieuw Dacia Sandero Stepway is geweldig compleet, met ESP, cruise control,  multimedia-navigatie-systeem met bediening aan het stuur, elektrisch verwarmbare en verstelbare buitenspiegels en in hoogte verstelbaar stuur en stoel om maar een paar standaard opties te noemen.

Hij heeft standaard geen licht metalen velgen, maar deze stalen velgen zijn zo mooi dat je het verschil absoluut niet ziet.

Ten opzichte van de “oude” Stepway is deze nieuwe Stepway werkelijk fluisterstil en veel minder stug.

Mijn inziens is er voor die prijs geen betere auto te koop. Een echte aanrader.

Dacia Sandero Stepway 2013 in de showroom 02

Voor mijn eigen Stepway (18 maanden oud met 28.000 kilometer op de teller) krijg ik 10.000 euro terug. Maar gezien de leeftijd van mijn huidige Stepway en het feit dat ik er toch behoorlijk tevreden over ben, blijf ik toch nog een jaartje in mijn oude Dacia Sandero Stepway doorrijden.

Inmiddels staat niet alleen de Dacia Sandero maar ook de Dacia Sandero Stepway bij de meeste dealers in de showroom.

Lees ook:

Dacia Sandero Stepway 2013 in de showroom 03

Meer algemeen Dacia autonieuws vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Dokker, Lodgy en Logan MCV vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Sandero (Stepway) vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Duster (SUV) vind je Hier.

Alle prijzen en specificaties en brochures 2012 vind je Hier.

Heel veel tips, trucs, techniek, tunen en pimpen vind je Hier.

Alles over vakantie en kamperen met de Dacia vind je Hier.

Heb je tips, nieuws, (vakantie)foto’s, wijzigingen aan of een review over je Dacia Dokker, Duster, Lodgy, Logan of Sandero (Stepway) stuur ze naar:

email mcvjournaal

Posted: 27 januari 2013 in Alles over de Dacia Sandero Tags:0.9 TCe, Bleu d'Azurite, Dacia Sandero Stepway, proefrit

Geen opmerkingen: