Bron: jurnalul.ro
De nieuwe topversie van de Dacia Sandero is de leukste Dacia die tot nu toe uit de fabriek in Pitesti is gerold.
Vier jaar na zijn eerste verschijning op de markt is de Dacia Sandero Stepway opnieuw uitgevonden. Hij is nu duidelijk boven de Sandero geplaatst en heeft een geheel eigen persoonlijkheid ontwikkeld.
De Dacia Stepway was al het succesvolste model in de Sandero reeks maar ook in zijn nieuwe gedaante zal hij zeker zijn weg vinden naar een breed publiek.
Bekijk je deze nieuwe Dacia Sandero Stepway dan valt op dat hij meer de richting van Volkswagen opgaat als de richting van Renault. Enige gelijkenis met de Volkswagen Polo valt niet te ontkennen, vooral de achterzijde en de grille.
Vergeleken met de Sandero heeft de Stepway duidelijk een eigen gezicht. Met de vergrote wielkasten, de zwarte kunststof aankleding, uitstekende dorpels en niet te vergeten de dakrails is het een succesvol ontwerp geworden.
Ook binnenin de Stepway ziet het er allemaal goed uit, de gebruikte materialen zijn sterk verbeterd en het audio-multimedia-navigatie-systeem geeft een vleugje luxe. De Stepway biedt voldoende ruimte voor bestuurder en passagiers ook als de voorstoelen in de achterste stand staan. De bagageruimte bedraagt 320 liter en dat is genoeg voor een normale vakantie.
Ons testmodel is uitgerust met een 1.5 dCi met 90 pk en dat is voldoende om de Stepway goed mee te laten komen met het verkeer. Tot 100 km p/u trekt de Stepway gemakkelijk op, daarboven wordt het wat minder, bij een kruissnelheid van 130 km p/u rijdt deze Stepway uiterst ontspannend. De topsnelheid bedraagt 167 km p/u en hij accelereert in 11,8 sec. naar 100 km p/u. Ons testverbruik kwam uit op 5,2 liter.
Door de vier centimeter extra grondspeling helt de Stepway in bochten wat meer als de Sandero, maar Dacia heeft er voor gekozen om geen concessies te doen aan het rijcomfort.
De geluidsisolatie is een grote stap vooruit, je beseft nauwelijks dat je te maken hebt met een dieseluitvoering. De Stepway draait soepel over onverharde bospaden en doet niet onder voor een voorwiel aangedreven Dacia Duster.
Met alle standaard gadgets aan boord zoals airco, boordcomputer, elektrische bedienbare ramen, verwarmde buitenspiegels, cruise control met snelheidsbegrenzer, stuurbekrachtiging, ABS, ESP en niet te vergeten het multimedia-navigatie-systeem is de Dacia Sandero Stepway een uiterst interessante auto voor 12.500 euro (Stepway Plus TCe 90) 14.000 (Stepway Plus dCi 90) in België en 14.990 euro (Stepway TCe 90 Lauréate) in Nederland.
Lees ook:
- Onthulling Dacia Sandero Stepway in Parijs
- Dacia Sandero Stepway 2013 in detail
- Dacia Sandero Stepway in de schijnwerpers
- Productie Dacia Sandero (Stepway) van start
Meer algemeen Dacia autonieuws vind je Hier.
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Dokker, Lodgy en Logan MCV vind je Hier.
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Sandero (Stepway) vind je Hier.
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Duster (SUV) vind je Hier.
Alle prijzen en specificaties en brochures 2012 vind je Hier.
Heel veel tips, trucs, techniek, tunen en pimpen vind je Hier.
Alles over vakantie en kamperen met de Dacia vind je Hier.
Heb je tips, nieuws, (vakantie)foto’s, wijzigingen aan of een review over je Dacia Dokker, Duster, Lodgy, Logan of Sandero (Stepway) stuur ze naar: |
Posted: 29 januari 2013 in Alles over de Dacia Sandero Tags:1.5 dCi 90, Crossover, Dacia Sandero Stepway, Volkswagen Polo
Geen opmerkingen:
Een reactie posten