Bron: Zeit.de
Met een vanaf prijs van 7.990 euro is de Dacia Sandero uitermate goedkoop zonder er overigens goedkoop uit te zien. Pas als je nauwkeuriger kijkt zie je waar Dacia op heeft “bespaard”.
Veel onderdelen uit Renault modellen vind je terug in de Dacia Sandero, zoals de plaats van de claxon, de versnellingspook, de schakelaars voor de radio en niet te vergeten de 0.9 TCe die rechtstreeks uit de Renault Clio komt.
Dacia is voor Renault wat Skoda is voor Volkswagen, maar Skoda kan het prijsniveau van de Dacia niet helemaal bijbenen.
Onze testauto heeft het hoogste uitrustingsniveau Laureate en is voorzien van bijna alle verkrijgbare opties. Hij is uitgerust met de 0.9 TCe benzine motor met 90 PK, het verbruik bedraagt 5,2 liter per 100 kilometer en de CO2 uitstoot bedraagt 120 gram. De vanaf prijs van deze versie bedraagt in België 10.500 euro en in Nederland 11.900 euro en dat is aanmerkelijk goedkoper dan al zijn concurrenten.
De Dacia Sandero is groter dan een Skoda Fabia of een Ford Fiesta. Hij heeft meer binnenruimte en meer bagageruimte. De Dacia Sandero doet gewoon wat hij moet doen, namelijk van A naar B rijden. Alles aan, in en op de auto is stevig en geschikt voor dagelijks gebruik. De besturing is stevig, hij filtert alle kuilen en hobbels vakkundig. Sportief is hij niet, maar heeft veel een uitermate veilig weggedrag en eindelijk is ESP standaard. Het multimedia-navigatie-systeem is uitstekend en een voorbeeld voor alle andere fabrikanten.
Alle testers waren verbaasd en vonden deze goedkope auto eigenlijk heel goed. Lage lonen in Roemenië en gebruikte (bewezen) techniek van Renault maken deze Dacia zo goedkoop en betrouwbaar.
Het juweeltje in de Dacia Sandero is natuurlijk de TCe benzinemotor. Ons testgebruik bedroeg 5,8 liter op 100 kilometer bij temperaturen onder nul en dat is bepaald niet slecht. Deze 3 cilinder heeft voldoende koppel in elk toerenbereik.
Kortom Dacia biedt een behoorlijk volledig auto aan voor een prijs waarvoor je eigenlijk alleen een tweedehands zou kunnen kopen met alle risico’s van dien. In plaats van een terug gedraaide kilometerstand of een verborgen ongevalsschade, krijg je bij Dacia drie jaar of 100.000 kilometer garantie.
Lees ook:
- Inrijden van je nieuwe auto (Dacia)
- Test- Dacia Sandero 0.9 TCe 90 Lauréate
- Dacia Sandero verslaat alle concurrenten
- Dacia Sandero winnaar in Triotest
Meer algemeen Dacia autonieuws vind je Hier.
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Dokker, Lodgy en Logan MCV vind je Hier.
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Sandero (Stepway) vind je Hier.
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Duster (SUV) vind je Hier.
Alle prijzen en specificaties en brochures 2012 vind je Hier.
Heel veel tips, trucs, techniek, tunen en pimpen vind je Hier.
Alles over vakantie en kamperen met de Dacia vind je Hier.
Heb je tips, nieuws, (vakantie)foto’s, wijzigingen aan of een review over je Dacia Dokker, Duster, Lodgy, Logan of Sandero (Stepway) stuur ze naar: |
Posted: 12 maart 2013 in Alles over de Dacia Sandero Tags:betrouwbaar, dacia sandero, goedkoop, Skoda Fabia, TCe 90
Geen opmerkingen:
Een reactie posten