Inmiddels heeft onze Dacia Logan MCV 1.4 MPI Lauréate Rouge Passion van eind november 2007, dus drie-en-een- half jaar oud (jong), 42.000 kilometer op de teller staan.
Buiten de normale onderhoudskosten op 15.000 en 30.000 kilometer geen problemen of andere onderhoudskosten.
In het begin moest ik behoorlijk wennen aan de relatief langzame acceleratie van deze qua vermogen niet overmeten Dacia Logan MCV, maar na een paar maanden ben je daaraan gewend en inmiddels weet je niet beter.
De Dacia Logan MCV is uiterst betrouwbaar, één tikje met de contactsleutel en de motor draait.
Vooral de ruimte in zo’n Dacia Logan MCV is geweldig. Er zijn maar weinig dingen die je niet kwijt kunt in zo’n Dacia Logan MCV.
We hebben een klein tuintje en gebruiken de Dacia Logan MCV min of meer als tuinhuisje, oftewel 4 tuinstoelen, een tafeltje en drie parasols met standaards zijn in de bagageruimte van de Dacia Logan MCV opgeborgen en nog hou je een zee aan bagageruimte over.
De rijeigenschappen van de Dacia Logan MCV zijn prima, het bochtgedrag goedmoedig, het is natuurlijk geen straatracer, maar ook in snel genomen bochten kom je niet in problemen. Tot zo’n 110-120 kilometer is de Dacia Logan MCV redelijk stil, boven de 120 kilometer neemt het lawaai (vooral windgeruis) behoorlijk toe.
Alles wat je nodig hebt zit op zo’n Dacia Logan MCV, ABS, airbags, elektrisch bedienbare ramen zowel voor als achter. Afstandsbediening van de portieren, elektrisch bedienbare en verwarmde buitenspiegels en airco.
Minpunten zijn de prestaties (van deze uitvoering) in de bergen, als het echt steil gaat worden dan is het terugschakelen geblazen en ga je niet veel sneller als een gemiddelde vrachtwagen de bergen op. Maar je komt omhoog en daar gaat het uiteindelijk om. Bovendien zo vaak gaan we nu ook niet de bergen in. De ruitenwissers zijn te klein, lawaaierig en wissen slecht en ook de speakers zijn niet al te best.
Kortom:
Wij hebben van de aanschaf van deze Dacia Logan MCV geen moment spijt gehad. Hij is betrouwbaar en ruim. Qua rijeigenschappen een allemansvriend. Goedkoop in onderhoud en ook het brandstofverbruik – 1 op 14,2 over deze 42.000 kilometer – valt reuze mee.
Wat ons betreft is zo’n Dacia Logan MCV een aanrader.
Wat hebben we in de loop van de tijd aangepast aan onze Dacia Logan MCV.
De grootste wijzigingen zijn natuurlijk de sidesteps en de lichtmetalen velgen. Veel lichtpunten heb je niet in de Dacia Logan MCV maar dat hebben we opgelost met led binnenverlichting, natuurlijk zijn ook de ruitenwissers en de speakers vervangen. Een extra bakje op het dashboard en een armsteun is natuurlijk ook wel handig en om beslagen ruiten in de winter te voorkomen gebruiken we vochtvangers.
Schrijf ook een review over je Dacia Logan, Sandero of Duster en stuur die (met foto’s) naar ons emailadres.
Meer algemeen Dacia autonieuws vind je Hier.
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Logan MCV vind je Hier.
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Sandero (Stepway) vind je Hier.
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Duster (SUV) vind je Hier.
Alle prijzen en specificaties 2011 vind je Hier.
Heel veel tips, trucs en techniek vind je Hier en alles over tuning Hier.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten