100.000 km vanaf mei 2007 door het Duitse autoblad Autostrassenverkehr.
Conclusies:
- De Dacia Logan MCV heeft de testers in zeer positieve zin verrast.
- De Dacia is ook in onderhoud goedkoper dan welke andere auto ook.
- Buiten het normale onderhoud geen enkel pechgeval.
Kosten:
10.000
|
controle
|
75,--
|
20.000
|
olie verversen
|
143,54
|
30.000
|
controle
|
75,--
|
40.000
|
olie, luchtfilter, ruitenwissers
|
180,25
|
50.000
|
controle
|
75,--
|
60.000
|
controle
|
75,--
|
70.000
|
stekker vervangen
|
48,04
|
80.000
|
olie
|
136,75
|
90.000
|
remmen, banden
|
253,10
|
100.000
|
controle
|
75,--
|
Totale kosten
|
inclusief schade door een marter en lampen
|
1924,96
|
Positief:
- Veel beter als gedacht.
- Ook na 100.000 km nog rammelvrij.
- De enige 7 zitter waar 7 volwassenen ook echt in kunnen zitten.
- Op slechte wegdekken uiterst comfortabel.
- Met opgeklapte banken meer bagageruimte als een bestelauto.
Negatief:
- De stoelen voor zijn de zittingen te kort en bieden weinig steun.
- Het zicht naar achteren is slecht.
- Geen ESP en geen roetfilter (Inmiddels is die roetfilter standaard).
Eindconclusie:
De Dacia Logan MCV is de ware Volkswagen !
Ingezonden mededeling:
Daciast (omgeving Rotterdam) wil zijn 17 inch licht metalen velgen inclusief banden ruilen voor de originele standaard 15 inch stalen velgen inclusief banden. Het betreft een Dacia Logan MCV. Interesse ? Stuur een mail naar mcvjournaal@hotmail.com.
Wij brengen je dan in contact met deze Daciast. |
Meer algemeen Dacia autonieuws vindt je Hier.
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Logan MCV vindt je Hier.
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Sandero (Stepway) vindt je Hier.
Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Duster (SUV) vindt je Hier.
Alle prijzen en specificaties 2011 vindt je Hier.
Heel veel tips, trucs en techniek vindt je Hier en alles over tuning Hier.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten